Ogłoszenia przetargów
OPIS PRZEDMOTU ZAMÓWIENIA
- ZAMAWIAJĄCY:
Ośrodek Pomocy Społecznej, 58-150 Strzegom, ul. Armii Krajowej 23, woj. dolnośląskie
tel. 74/ 6477180, fax 74/6477193, e-mail: ops@strzegom.pl
- TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie art. 275 pkt 1 (trybie podstawowym bez negocjacji) o wartości zamówienia nieprzekraczającej progów unijnych określonych na podstawie art. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.)
Wspólny Słownik Zamówień Symbol CPV:
55520000-1 usługi dostarczania posiłków
55321000-6 Usługi przygotowywania posiłków
55320000-9 Usługi podawania posiłków
- OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
- Przedmiot zamówienia:
- przygotowanie oraz dostawa ciepłego jednodaniowego posiłku obiadowego dla seniorów Dziennego Domu Pobytu "Senior +" w Strzegomiu w okresie 12 miesięcy tj. od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2024 r. zgodnie z normami określonymi w ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006r. (j. t. Dz. U. 2023 poz. 1448). Posiłki muszą być przygotowane przy bezwzględnym przestrzeganiu zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego
- świadczenie usług polegających na przygotowywaniu, wydaniu ciepłego jednodaniowego posiłku obiadowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych oraz osób uprawnionych zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z terenu Miasta i Gminy Strzegom– w lokalu wskazanym przez Wykonawcę w Strzegomiu w okresie 12 miesięcy tj. od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2024 r. zgodnie z normami określonymi w ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006r. (j. t. Dz. U. 2023 poz. 1448). Posiłki muszą być przygotowane przy bezwzględnym przestrzeganiu zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego
- Rodzaj zamówienia : dostawa
- Posiłki powinny być pełnowartościowe pod względem odżywczym oraz różnorodne. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania posiłków dobrej jakości, o rzetelnej wadze. Wymagana wartość energetyczna jednego posiłku w ilości 30 % całodziennego zapotrzebowania energetycznego. Prognozowana liczba posiłków dziennie to około 25 – 30 sztuk , dowożone przez Wykonawcę do Dziennego Domu Pobytu „Senior+” w Strzegomiu przy ul. Armii Krajowej 23, oraz około 5 – 20 sztuk w miejscu wskazanym przez Wykonawcę na terenie Miasta Strzegom. Rzeczywista liczba posiłków wynikać będzie z faktycznego zapotrzebowania Zamawiającego i może ulec zmianie w zależności od ilości osób objętych usługą, przy czym Wykonawca nie będzie wnosił roszczeń ani żądał rekompensaty finansowej jeżeli ilość ta będzie mniejsza niż szacowana, w przypadku wzmożonej zachorowalności lub nieobecności osób uprawnionych do korzystania z posiłków
.. Zamawiającemu przysługuje prawo ograniczenia ilości posiłków, dokonania uprzedzenia o takim fakcie Wykonawcy.
- W przypadku awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeń uniemożliwiających przygotowanie posiłków Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć w zamian za posiłek suchy prowiant o wartości ceny posiłku. Wykonawca w ramach wynagrodzenia dostarcza posiłki własnym transportem spełniającym wymogi sanitarno-techniczne do przewozu żywności. Transport zapakowanych posiłków powinien odbywać się w odpowiednich, przeznaczonych do tego celu pojemnikach termoizolacyjnych posiadających atest Instytutu Higieny. Stan posiłków i sposób dowożenia musi spełniać wymogi Państwowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej. Wykonawca gwarantuje niezmienność ceny wydawanych posiłków przez okres obowiązywania umowy.
- Oferta realizowana będzie od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni świątecznych. Dostarczenie ciepłego posiłku odbywać się będzie:
- w godz. od 11:00 – 12:00 dla Dziennego Domu Pobytu Senior +
- w godz. od 14:00 – 16:00 dla uczniów szkół ponadpodstawowych oraz osób uprawnionych zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z terenu Miasta i Gminy Strzegom w wyznaczonych dniach.
Ilość posiłków może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu. Powiadomienie Wykonawcy o ilości posiłków do przygotowania na dany dzień będzie dokonywane telefonicznie w dniu wykonania usługi, czyli tego samego dnia do godz. 9.00.
- Wyklucza się przygotowywanie posiłków na bazie fastfood.
Wymagania dodatkowe:
Obiady muszą być urozmaicone. Te same potrawy nie mogą powtarzać się częściej niż raz na 10 dni. Wymagany wsad w przypadku zup minimum 50%.
Gorące posiłki w chwili podania muszą posiadać temperaturę nie niższą niż: zupa temperatura min.75 stopni C, drugie danie (sos, mięso, ziemniaki dodatek warzywny na ciepło) temperatura min. 63 stopni C, surówki temperatura maks. 8 stopni C.
Wykonawca jest odpowiedzialny za przestrzeganie przez osoby wykonujące w jego imieniu zamówienia w pełnym zakresie obowiązujących przepisów BHP, p.poż oraz higieniczno-sanitarnych, a także za stosowanie się do zaleceń i rekomendacji wydanych przez Główny Inspektorat Sanitarny, związanych z zapobieganiem rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2.
Wykonawca zobowiązany jest udokumentować dysponowanie urządzeniami technicznymi w tym kuchnią przystosowaną do przygotowywania posiłków, spełniającą wymagania sanitarnohigieniczne SANEPIDu dot. stanu miejsca przygotowywania posiłków dla żywienia zbiorowego, dysponowanie środkiem transportu spełniającym wymogi sanitarnotechniczne do przewozu żywności zgodnie z obowiązującymi przepisami przez SANEPID. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia dokumentów o posiadaniu bieżących przeszkoleń z zakresu BHP, a także aktualnych książeczek zdrowia. Wyżej wymienione dokumenty wykonawca dostarczy przed podpisaniem umowy.
- TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Wymagany termin wykonania zamówienia – 12 miesięcy.
- INFORMACJE OGÓLNE
- Ilekroć w Specyfikacji Warunków Zamówienia zastosowane jest pojęcie „ustawa” bez bliższego określenia o jaką ustawę chodzi – dotyczy ono ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.)
- Wykonawca składając swoja ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego akceptuje w całości i bez zastrzeżeń warunki realizacji zamówienia określone w SWZ włącznie ze wszystkimi załącznikami, jakim podporządkowane jest niniejsze zamówienie oraz wymagania określone przez Zamawiającego.
- Wykonawcy zobowiązani są do dokładnego zapoznania się i zastosowania wszystkich instrukcji, załączników i warunków umowy oraz specyfikacji zawartych w niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia.
- Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego może zostać unieważnione
w przypadkach określonych w ustawie. - Zamawiający w uzasadnionych przypadkach może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść Specyfikacji Warunków Zamówienia.
- Nie przewiduje się zawarcia umowy ramowej, ustanowienia dynamicznego systemu zakupów, wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej, nie dopuszcza się składania ofert częściowych ani wariantowych.
- Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 214 pkt. 8. Ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.)
- WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
- O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o
ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, że posiada:
- decyzję właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, zatwierdzającego placówkę gastronomiczną do prowadzenia działalności z zakresu gastronomii (zezwolenie na prowadzenie działalności zakładu na produkcję żywności i na catering),
- aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru zakładów podlegających kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej, zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (j. t. Dz. U. 2023 poz. 1448).
sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
zrealizował w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej
jedno zadanie polegające na przygotowaniu i dostarczaniu gorących posiłków minimum jednodaniowych dla dzieci lub młodzieży lub/i domu opieki/domu seniora przez okres minimum 5 miesięcy.
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM – nie jest wymagane.
ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY - nie jest wymagane.
Sposób wyliczania ceny:
Cena brana pod uwagę (CAŁKOWITA WARTOŚĆ ZAMÓWIENIA) przy wyborze najkorzystniejszej oferty stanowi sumę oferowanych WARTOŚCI ZAMÓWIENIA
CAŁKOWITA WARTOŚĆ ZAMÓWIENIA = suma wartości zamówienia
WARTOŚĆ ZAMÓWIENIA = cena jednostkowa danego zadania x szacowana ilość posiłków
Cenę oferowaną należy obliczyć wg poniższego wzoru:
..................... = 30 x 240 x cena brutto jednego
Cena oferty (szacunkowa (szacunkowa posiłku
dzienna liczba posiłków) ilość dni)
..................... = 20 x 180 x cena brutto jednego
Cena oferty (szacunkowa (szacunkowa posiłku
dzienna liczba posiłków) ilość dni)
Cena oferowana jest to wynagrodzenie za wykonanie całego przedmiotu zamówienia w określonym terminie wraz z podatkiem VAT. Oferty z cenami wariantowymi będą odrzucane.
Podane ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie w trakcie realizacji umowy.
OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW, SPOSÓB OCENY OFERT
Kryteria oceny ofert:
Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający kierował się będzie następującymi kryteriami oceny:
1/ cena 60 %
2/ przygotowanie posiłku ze składników ekologicznych (bio) 40 %
Nie – 0 Punktów
Tak (1 raz w tygodniu) – 40 punktów
Jeżeli wykonawca zaoferuje przygotowanie w każdym, tygodniu minimum jednego posiłku ze składników ekologicznych otrzyma 40 punktów. Za niezaoferowanie otrzyma 0 punktów.
Maksymalna łączna liczba punktów jaką może uzyskać Wykonawca wynosi – 100 pkt.
Termin związania ofertą wynosi 30 dni od dnia otwarcia ofert.
Zamawiający na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy PZP nie wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca w trakcie realizacji zamówienia zatrudnił na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26.06.1974 r. – Kodeks pracy.
Z Wykonawcą, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, zostanie zawarta umowa której wzór stanowi załącznik nr 1 do OPZ. Dopuszczalne zmiany umowy zostały opisane we wzorze umowy stanowiącej załącznik do OPZ.
Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp, tj mających status zakładu pracy chronionej, spółdzielnie socjalne oraz innych wykonawców, których głównym celem lub głównym celem działalności ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób społecznie marginalizowanych.
Zamawiający nie przewiduje obowiązku przeprowadzenia wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy Pzp.
Zamawiający nie przewiduje składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych, o których mowa w art. 92 ustawy Pzp.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert w postaci katalogów elektronicznych.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, o której mowa w art. 311-315 ustawy Pzp.
Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenie aukcji elektronicznej, o której mowa w art. 308 ust. 1 ustawy PZp.
Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
Zamówienie nie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.
Zamawiający nie określa wymagań w zakresie zatrudniania osób o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.
W przypadku wyboru oferty złożonej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
Dokumenty do pobrania:
2. Specyfikacja Wrunków Zamówienia
6. Oświdczenie o braku podstaw do wykluczenia
7. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających sie o udzielenie zamowienia
8. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby
9. Oświdczenie dotyczącee przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
10. Oświdczenie o aktualności informacji
11. Informacje dotyczące lokalu